onsdag

Smakfull grønn smoothie

Smakfull grønn smoothie. Foto: Grønn Matglede

Å starte dagen med en grønn smoothie er det smarteste jeg gjør. Det smaker godt, det gir meg en øyeblikkelig energi, og metter akkurat passe så tidlig på morgenen. Dessuten vet at jeg får i meg vitaminer, mineraler og antioksidanter på en smart måte.


Til en liter ferdig smoothie bruker jeg:



Smakfull grønn smoothie 
fra Grønn Matglede

1 banan
10 cm agurk
et par never spinat eller grønnkål
3 ss spirer, gjerne ulike sorter
2,5 dl juice (eple, tropisk for eksempel)
2,5 dl vann
1 liten ts spirulina/hvetegress
1 ts raspet ingefær

Bland sammen i en blender

Del den gjerne i to og drikk en del før frokost og en før lunsj.

Tips

Grønnkål kan fryses rå og brukes i denne oppskriften.

Tips om hvordan du dyrker grønnkål kan du se i en video her

Spirer er lett å dyrke fram selv på kjøkkenbenken du kan se video om det her