tirsdag

Kokosmakroner uten sukker

Kokosmakroner er lett å lage. Foto:Grønn Matglede


Kokosmakroner er lett å lage. Disse har også bare 4 ingredienser. Det en trenger å gjøre, er kort fortalt å vispe eggehviter og sukrinmelis stift, tilsette kokosmasse og vaniljeekstrakt, røre forsiktig rundt og steke på 180 grader i 10-12 minutter.

Den harde jobben er dermed er å skille eggehviten fra plomma og finne ut hva du skal bruke plommene til. Husmora i meg kommer på at jeg kan bruke plommene til å lage majones eller en omelett, og da er hun fornøyd, for det gjelder å utnytte råvarene mener hun.


Min oppskrift, som jeg har brukt i mange år, er ikke kjempesøte i smaken slik kjøpemakroner er





Kokosmakroner

3 eggehviter
3 ss sukrinmelis
150 g kokosmasse
1 ts vaniljeekstrakt (fra helsekosten)

Visp eggehvitene og sukrinmelisen til den stivner.
Tilsett vaniljeekstrakt til kokosmassen og bland det sammen før du tilsetter det i de vispede eggehvitene og rører det forsiktig inn. Fordel på bakeplate ved hjelp av et par spiseskjeer, og stek på 180 grader i 10 - 12 min.

La makronene kjøle godt ned før du tar dem fra bakepapiret.

Note: Du kan bytte ut vaniljeekstrakt med frøene fra en kvart vaniljestang. Du tilsetter dem da til eggehvitene før du visper. 


<a href="https://www.bloglovin.com/blog/18390725/?claim=e9s3ezb45yq">Follow my blog with Bloglovin</a>